"Mitt jag" föddes ur vänner

Han står med sitt huvud i sina händer, är det meningen att jag ska trösta honom?

Utan systrar i mitt liv hade jag gått under i mitt eget förvirrade tillstånd.

Ni är som kompasser i mörkret jag väver runt mig själv.

 

Jag har en kompis som är precis som jag, men helt olik mig.

Jag älskar att vi är samma skrot och korn, lika lappade båda två, någonstans syddes vi ihop och vi kommer alltid vara ett lapptäcke tillsammans.

För på min soffa har vi funnit en fristad där ingen kan röra oss.

Jag älskar dig Linn.

Jag älskar att du förstår mitt kaos, och jag älskar att du gör mitt kaos vackert.

 

Jag har en kompis som är precis som jag, och helt lik mig på alla sätt som är möjligt.

När jag tittar på henne så tittar jag mig i en spegel, vi är både vackra och fula på samma gång.

När tårarna rinner så rinner mascaran, skit i det, vi köper en ny mascara och dricker ett glas rödvin.

När alla säger att vi ska ta det lugnt slår vi bakut och sparkar ännu mer med ärrade lemmar och ärrade hjärtan för det är så vi fungerar, säg vad jag inte borde göra så gör jag det, tusen gånger om.

Jag älskar dig Elsa, för att du är jag.

 

Jag har en kompis som aldrig varit som mig, inte ens i närheten.

Vi är som nord och syd.

Men hennes värme har alltid övermannat min kyla med någon sorts magisk hetta.

Hon smälter något hårt i mitt hjärta och ger mig skratt när ordet lycka känns vulgärt i min mun.

Vilken botten jag än stått på, vilken mur jag än byggt kan själva tanken på hennes röst dra mig till verkligheten och ge mig den trygghet jag alltid suktat efter.

Jag vet i min ryggrad att hon alltid kommer vara där för mig, när som helst, vad som än händer.

Jag älskar dig Angelica, min kärlek till dig föddes för 19 år sen, den föddes ur den enkla sanningen att du alltid har älskat mig också,vi har sett det trasiga och det vackra tillsammans.

Jag vet hur det känns när dina fingrar torkar mina tårar och tvärtom.

Utan dig hade jag varit halv, eller ingenting.

 

Jag är helt enkelt tacksam, dessa tre är toppen på mitt isberg, men jag är större än mount everest, vilket berättar för mig hur fruktansvärt många underbara vänner jag har.

Ni är guld värda allihop, och jag är inget utan er.


Kommentarer
Postat av: elso

du är det vackraste som finns storasyster!

du är så otroligt otrolig, vet du om det?

du är som isglass på sommaren, och varmt te en frusen vinter!



Shit vad du är! du ÄR något!



Åh vad jag älskar dig!

2011-03-10 @ 22:21:46
URL: http://stellajacky.blogspot.com/
Postat av: Angelica

Sådär djupa som ni är (eller ska jag säga du, ni är ju samma :) ) är inte jag, ungefär som en vettenpöl är jag. Men jag vet iaf från djupet av mitt hjärta att jag älskar dig. Djupt

2011-03-18 @ 14:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0