Prinsessa söker Drake

Jag försöker vara tillgänglig när det krävs av mig,

 

Du rör mig när jag har ont, jag vet att jag tillåter dig men det förändrar inget.

Du kanske bara råkar vara den jag pekade ut i en mängd av människor, slumpen lät dig sova i min säng och jag lät dig göra mig nöjd.

Jag låter dig spela rollen min imaginära teater behöver mitt i sorgen.

Jag kan vara henne, och du kan vara honom, Tillsammans kan vi vara dom.

Det behöver inte nödvändigtvis betyda att vi existerar på riktigt.

Eller att vi ens är något annat än påhittat när realiteten väcker oss på morgonen.

Vi kan sova bort söndagen och glömma att måndagen föder nya funderingar.

Benen darrar lika okontrollerat som tankarna skriker, ge mig mer, jag behöver alltid mer.

Det är något med dig som gör mig fullkomligt nöjd, därför kräver min kropp allt jag kan få tills vi stupar och jag blir äntligen så tom på känslor att sömnen kommer naturligt.

Det är därför jag tycker så mycket om dig, på grund av vad du ger mig, du skänker mig sömn.

 

Det bästa som hänt Sverige är den sexuella frigörelsen.

Vad vore vi utan den.

 

Det är något med din röst som lockar fram all djävulskap jag trodde försvunnit.

Det är något med dina händer som lockar fram all njutning jag hade glömt bort.

 

Om jag var ett papper igår, så är jag en tung sten idag.

 

Min absoluta favorit bok när jag växte upp var ”prinsessa söker drake”.

En obstinat mörkhårig hona som vägrar bli som alla andra, åt helvete med prinsen, åt helvete med allt en kvinna förväntas vara, åt helvete med vett och etikett, jag ska lära mig trolla!

Prinsessan Cimorene gav mig hopp om att jag en dag också skulle vara sådär självständig, fräsa, skrika och vråla – Åt helvete med allt!

Jag behöver ingen prins som lovar mig guld och gröna skogar, jag behöver bara en drake som gör mig glad, en drake som vill ut på äventyr då och då.

 

En dvärg blir väldigt lätt liten och ensam på jorden,


Då behöver hon en Drake



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0