Surr i Hönsgården

Du springer runt där uppe i huvudet och välter alla mina tankar.

Oförskämda barnunge, tur för dig att jag tycker om din närvaro annars hade jag viftat bort dig som en störig fluga.

Drakar måste lära sig att titta till höger och vänster innan dom sprutar eld, annars kan någon komma i deras väg och bli dödligt bränd.

 

Nu hamnade snusen sådär snett att den halkar runt som en spottloska under läppen, förjävligt när det händer, jag skyller allt på Sveriges vidriga kyla, den tar mina fingrar och gör kalla stumpar av rörelseförmågan att sikta rätt.

 

Idag låg vi på soffan och höll om varandra, det kändes bekant men surrealistiskt.

Pratade politik, uppväxt och allmänhetens oförmåga att hjälpa varandra.

Du höll min hand som du brukar, du klagade lite på att jag inte äter ordentligt, gav min rumpa komplimanger tills jag blev generad, sen åt du upp mitt naturgodis utan att blinka.


Vildängel - 97
- När jag var liten, så hade jag en far.
Det kanske låter obetydligt för er men, han tog min kärlek, och märkte det inte.
Nu så får jag en cykel, men inget förlåt.

jag är samhällets dvärg, en känslomässigt stympad individ.
jag är själsligt förkrymt, en dvärg med tankar utan liv.

Vem vill se mina tårar, vem kan se att jag finns.
vem kan känna min smärta, vem vill bli älskad av mig

Vem kan förstå mitt kaos, vem kan se mig här.
vem kan göra mig duglig, när de enda de vill ha är en dvärg.



Kommentarer
Postat av: elso

sagt & gjort!

så väldigt drakigt gjort av DIG jen;)

2011-03-15 @ 02:41:39
URL: http://stellajacky.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0