He Crawls Into My Bloodstream

Dubbel aj.

 

Tacksam för sanningar men dom gör inte mindre ont från dig än från någon annan.

Vad gör man när det vattentäta plåstret trillar av och såret under inte har läkt än?

Tanken var att låta dig sitta på tills jag äntligen kunde sluta vara platt och bli tredimensionell som resten av mänskligheten igen.

Mycket möjligt att jag kräver mer än du har förstånd till att ge.

Blev du resistant mot min hud helt plötsligt?

Vi är idioter båda två, härligt mycket idioter i en värld som är skrämmande snedvriden.

Trodde jag betydde mer än så, vad uppenbart naken och dum jag känner mig nu.

 

Det är lycka att lägga tankar på papper, olycka att man behöver göra det för att må bättre, vilken härlig dubbelmoral du fostrat i din ”empati” för någon du ”tycker om”.

 

Dance with me, into the colors of the dusk.

Blåser ut i rymden som ett nermalet skelett.

I wanna do real bad things to you ( i dubbel bemärkelse )

Du kan ju fundera över vad det betyder när du sitter i taxin påväg hem.

 

Jag är faktiskt ingen trasdocka du kan slänga bort när du lekt färdigt.

 

Tillåter mig själv att vara aningen bitter idag, tillåter mig själv att förstora upp mina känslor till svällande vätebomber.

Världen går inte under, jag gråter mest för att må bättre, du är inte skyldig mig något alls.

Du kommer aldrig ha ansvar för mina känslor, jag skulle aldrig låta dig ha det.

Realiteten är att vi kommer från två olika världar, som krockar likt radiobilar på Gröna Lund.

Lät nog mig själv försvinna lite väl mycket i det där vaccumet vi byggde runt oss i mitt sovrum.

Bubblor spricker, och det får dom göra, jag var bara inte beredd på att höra en sak, och sen bli behandlad på ett annat sätt.

 

Du måste sluta säga att du tycker om mig,att du inte vill sluta träffa mig,att du saknar min kropp,att du aldrig vill såra mig, att jag börjar bli en större del i ditt liv.


You keep thinkin' that you´ll never get burnt.
Ha! I just found me a brand new box of matches –
Nancy Sinatra

 

När jag känner mig gammal vill jag dricka av din ungdom.

Sweet twisted sunday, come visit me again,

you make my blood drip louder than the beat of a thousand drums.

Boom boom boom, schhhhhh, prata inte, känn mig istället.

Hand mot hud är allt som spelar någon roll.

 

Slösa inte bort mig, för då kanske jag aldrig vill bli hittad igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0