You Look Great When I'm Fucked Up.

Kyss mig Lycklig, ”Feed Me With A Kiss”

Du bjuder verkligen ut ditt skratt till den som önskar få, äger inte meningen men den stämmer lika mycket ändå.

Kan aldrig få ihop tillräckligt många egna ord om dig för att kunna skapa en text, ( jag har försökt ) Däremot så finns du i alla sångtitlar jag springer över.

Du är oftast inte innehållet i texten, du är mer som en träffsäker punchline.

När allt lägger sig, man sover med mörkret, ler med dagen.

Där i den melankoliska ron finns du inte, men helt utan förvarning..får man en dansk skalle så pannbenet spricker.

I have so many bruises but you have such a smile”

Jag skulle nog kalla det passion, ( eller ett ovettigt resonemang ).

Jag är för full, du är för ung, jag ser dig prata men hör inte ett dugg”.

Ibland lyssnar jag uppriktigt inte alls på vad du säger, det enda jag tänker på är att jag vill ha dig i mig.

Kanske nonchalant, men du får skylla dig själv när du ser ut som du gör, känns som du gör.

Du rör mina axlar på ett speciellt sätt, hårt fast mjukt, lent fast skrovligt.

Jag kanske skulle leta upp någon yngre som en fjäder i hatten, det skulle bli för tomt om ingen fanns där som värmde mig i natten”.

Du är bra på det där, att ge värme när man fryser.

Du kommer ganska nära när jag låter dig, lite för nära vissa nätter måste jag erkänna.

Ännu närmre kommer du på morgonen, då har jag slutat tänka med huvudet och låter höfterna tala.

Här hittar man den känslan man vill behålla, när du slår ner i mig som en jordad blixt.

Nyvaken och lugn, när du kommer in, hela vägen in.

Hur du rör dig, hur tung och stor du är, hur jag försvinner mellan dina axlar.

Hur du låser mina ben, hur du andas hårdare mot mitt öra, hur jag andas hårdare mot din hals.

Om du vore bränd som mig, skulle jag gå hem med dig, skulle du va allt jag någonsin velat ha”.

Men du är inte bränd, och du är inte alls som mig.

Undrar om jag någonsin kan bli den jag varit igen.

Utan dina andetag”

Det skulle inte göra mig någon skillnad om jag aldrig fick känna dom igen, men det skulle vara tråkigt ett tag tills jag kom över hur dom smakade mot min tunga.

Han ler och förvandlas som pojkarna gör, när inget finns att teatra inför”

Jag tror inte du vet hur tydligt detta syns hos dig, när du lägger dig ner och blir verklig.

När inget är spel utan bara två människor i en säng.

Din hållning blir annorlunda, din röst trappar ner och du tittar på orden vi talar.

Du blir tillgänglig och uppmärksam, ödmjuk och klok.

Det är så jag tycker om dig, när man får en glimt av hur du kommer vara när du sparkat av dig ungdomen.

 

Den här låten har inget med oss att göra känslomässigt.

Home, let me come home, home is wherever I'm with you”

Jag gillar bara verkligen när du sjunger den.

 

Jag tycker om dig helt enkelt, och det betyder varken mer eller mindre än det jag säger.

Det betyder bara att jag tycker om dig.

 

Även om det finns statister i mitt liv såväl som i ditt liv, så borde du veta att du är min huvudperson och huvudattraktion.

My Mary Go Round And The Cherry On My Sunday


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0