If you only have one second left with someone, make it count

Det var betong överallt, tills jag tittade upp och såg dig.

Du ler så vackert när jag stryker dig medhårs.

I just need a second.

 

Så kom han, hem till mig.

Sen kom han på min mage.

Så kom han, av sig mitt i en mening.

Sen kom sömnen, kom som en befrielse.

Så kom morgonen, när han gick.

Och han kommer aldrig tillbaka.

Då kom saknaden.

I just need a second.

 

I have already planned to be forgotten when you leave.

När man ofta har rätt, men befinner sig i ett tragiskt ögonblick där man hoppas ha fel.

Jag vill ha fel, jag vill ha dig kvar.

I just need a second.

 

Du smakar bättre än rödvin, stora ord för ett rödvinsluder som jag.

Du kan få bo i mitt hår, du kan få leva i mina händer.

Bara du lovar att lämna några andetag på min panna innan du går.

I just need a second.

Jag vill inte höra det döende ekot från någon annans skratt

när min kind vilar mot din bröstkorg.

Jag vill bara höra din närhet, jag vill bara känna det som är vårt.

 

I'm not unfaithful, But I'll stray.

Jag skulle aldrig ge mitt sinne till någon igen, sen skrattade regndroppar mot min ruta.

Knackade tills jag öppnade och lät dig komma in, jag har verkligen låtit dig komma in.

Det vi har kommer aldrig bli någon annans.

Jag behöver att du vet det, jag behöver att du förstår det.

Fan varför fick du en så stor bit av mig,

fan varför gav jag det till dig utan att våga berätta att du fått det.

I JUST NEED A SECOND.

 

Man måste bli lämnad några gånger, och lämna några gånger,

innan man inser vad man vill ha.

Jag kanske är dum, men jag vill ha dig.

Jag vill ha dig precis som du är.

I just need a second...with you.

Trackback
RSS 2.0